1.1 Analyseer de klanten
- Hoe goed kennen wij onze klanten?
- Hoe goed kennen wij de behoeften van onze klanten?
- In welke levensfase bevinden onze klantsegmenten zich?
- In welke mate is het effectief om onze klantsegmenten te hergroeperen?
- Hoe goed sluiten onze waardeproposities aan bij de behoeften van onze klanten?
- Hoe waarderen onze klanten onze waardeproposities?
- In welke mate bieden onze concurrenten vergelijkbare producten of diensten tegen vergelijkbare of betere prijzen?
- Weten wij hoe concurrenten hun klanten bedienen?
- In welke mate hanteren wij een strategie voor klantrelaties?
- Hoe goed zijn onze relaties met onze beste klanten?
- In welke mate spenderen wij tijd en geld aan niet-winstgevende relaties?
- Hoe goed managen wij onze klantrelaties (follow-up)?
- Hoe doordacht en effectief is het ontwerp van onze communicatie- en distributiekanalen?
- Hoe effectief zijn wij in het bereiken van onze klanten?
- Hoe effectief zijn wij per kanaal voor werving van nieuwe klanten?
- Hoe goed zijn onze kanalen geïntegreerd?
- Weten wij hoe kosteneffectief onze communicatie- en distributiekanalen zijn?
- Gebruiken wij de juiste communicatie- en distributiekanalen voor de juiste klanten?
- Hoe efficiënt voeren wij onze activiteiten uit?
- In welke mate is sprake van gebrekkige focus doordat wij teveel van de activiteiten zelf uitvoeren?
- Wat zijn onze kernkwaliteiten?
- Beschikken wij over de juiste middelen in kwalitatieve zin?
- Beschikken wij over de juiste middelen in kwantitatieve zin?
- Hoe effectief is onze samenwerking met - of uitbesteding aan onze partners?
- Hoe afhankelijk zijn wij van onze partners?
- Hoe duurzaam zijn onze huidige omzetstromen?
- Hoe divers zijn onze huidige omzetstromen?
- Hoe afhankelijk zijn wij van enkele grote klanten?
- Hoe goed prijzen wij onze propositie?
- Hoe kosteneffectief is onze huidige kostenstructuur (low cost business is low cost structure)?
- In welke mate zijn onze kosten vast versus variabel?
- Hoe lean is onze operatie?