Operational Excellence
- Waardepropositie: beste totale kosten (voor de klant)
- Gouden regel: productdifferentiatie is het einde van efficiency
- Kernprocessen: primaire procesketen, klantenservice en nazorg
- Hefbomen voor continue verbetering: procesherontwerp en prestatiemanagement
- Voornaamste uitdaging bij continue verbetering: Verschuiving naar nieuwe bedrijfsmiddelen
Product Leadership
- Waardepropositie: beste product (in de ogen van de klant)
- Gouden regel: kannibaliseer op je eigen succes met productdoorbraken
- Kernprocessen: onderzoek en produktontwikkeling, vercommercialisering en exploitatie van de markt
- Hefbomen voor continue verbetering: producttechnologie, doorlooptijd
- Voornaamste uitdaging bij continue verbetering: sprong naar nieuwe technologieën
Customer Intimacy
- Waardepropositie: beste totale oplossing (voor de klant)
- Gouden regel: los het achterliggende probleem van de klant op
- Kernprocessen: acquisitie en ontwikkeling van de oplossing
- Hefbomen voor continue verbetering: kenns en expertise van het probleem en maatwerk
- Voornaamste uitdaging bij continue verbetering: hernieuwde eisen aan de oplossing