- (Top)managers weten wat ze moeten doen om de prestaties van de onderneming te verbeteren, maar negeren deze wetenschap of acteren in strijd met hun instinct/de hun beschikbare informatie.
- De eerste stap in het voorkomen van de prestatieparadox is het creëren van bewustzijn omtrent gedrag dat zorgt dat vermeden wordt dat in het belang van de organisatie wordt gehandeld.
- Veel managers springen in op reeds eerder geprobeerde oplossingen en beperken daarmee hun kansen op succes.
- Resultaten behalen vereist een directe aanval op causaliteit.
Logboek Postgraduate Opleiding Management Consultant (PGO-MC)
Reactie op de te bestuderen literatuur - De prestatieparadox (Cohen, 1998)
De prestatieparadox: waarom doen (top)managers niet al lang wat ze weten dat ze zouden moeten doen?
Methoden en technieken naar thema:
- besturing van veranderingsprocessen (19)
- body of knowledge and skills (2)
- dienstenmarketing (8)
- entrepreneurship (5)
- financial reporting en governance (9)
- financieel economische besturing van organisaties (15)
- informatie- en communicatietechnologie en organisatieverandering (4)
- management (2)
- omgaan met dilemma's (7)
- ontwerp van organisatiestructuur (35)
- opening (15)
- organisatiecultuur en communicatie (15)
- praktijktheorie (15)
- strategie en verandering (10)
- strategisch human resource management (19)
- strategisch management (44)
- supply chain management (6)