De onderscheidende bijdrage van managers aan de eindresultaten van ondernemingen is volgens Michelman (2004) het vergroten van betrokkenheid bij medewerkers die voor hen werken. Managers doen dat door bij de selectie van nieuwe medewerkers in plaats van naar aanwezige vaardigheden naar aanwezige talenten te kijken, door in plaats van instructies te geven het beoogde resultaat vragen van medewerkers, door te focussen op sterke punten en strategisch te kijken naar verbeterpunten en door in plaats van de persoon te boordelen en de prestaties te ontwikkelen de persoon te ontwikkelen en de prestaties te beoordelen.
Bron: Michelman, P. (2004). How Great Managers Manage People. Harvard Management Update, August 2004, 1-3.
Logboek Postgraduate Opleiding Management Consultant (PGO-MC)
Methoden en technieken naar thema:
- besturing van veranderingsprocessen (19)
- body of knowledge and skills (2)
- dienstenmarketing (8)
- entrepreneurship (5)
- financial reporting en governance (9)
- financieel economische besturing van organisaties (15)
- informatie- en communicatietechnologie en organisatieverandering (4)
- management (2)
- omgaan met dilemma's (7)
- ontwerp van organisatiestructuur (35)
- opening (15)
- organisatiecultuur en communicatie (15)
- praktijktheorie (15)
- strategie en verandering (10)
- strategisch human resource management (19)
- strategisch management (44)
- supply chain management (6)