Principe 1: Strategische planning is niet strategisch
Principe 2: Strategie-ontwikkeling moet revolutionair van karakter zijn
Principe 3: De bottleneck bevindt zich aan de top van de fles
Principe 4: Revolutionairen bevinden zich in iedere organisatie
Principe 5: Verandering is niet het probleem, betrokkenheid is dat wel
Principe 6: Strategie-ontwikkeling moet democratisch van karakter zijn
Principe 7: Iedereen kan een strategie activist zijn
Principe 8: Perspectief bieden is 50 IQ punten waard
Principe 9: Top-down en bottom-up zijn niet de enige alternatieven
Principe 10: Je kunt het einde aan het begin niet voorspellen
Bron: Hamel, G. (1996). Strategy as Revolution. Harvard Business Review, July-August, 69-82.
Logboek Postgraduate Opleiding Management Consultant (PGO-MC)
Methoden en technieken naar thema:
- besturing van veranderingsprocessen (19)
- body of knowledge and skills (2)
- dienstenmarketing (8)
- entrepreneurship (5)
- financial reporting en governance (9)
- financieel economische besturing van organisaties (15)
- informatie- en communicatietechnologie en organisatieverandering (4)
- management (2)
- omgaan met dilemma's (7)
- ontwerp van organisatiestructuur (35)
- opening (15)
- organisatiecultuur en communicatie (15)
- praktijktheorie (15)
- strategie en verandering (10)
- strategisch human resource management (19)
- strategisch management (44)
- supply chain management (6)