Het managen van een bureau actief in zakelijke dienstverlening is volgens Maister (1993) om twee redenen bijzonder. Ten eerste hebben zakelijk dienstverleners in sterke mate te maken met maatwerk. Weinig zaken kunnen derhalve betrouwbaar aan routine worden overgelaten. Ten tweede hebben de meeste zakelijk dienstverleners te maken met face-to-face contacten met de klant. Dit resulteert in een bijzondere definitie van de kwaliteit van dienstverlening.
Bron: Maister, D.H. (1993). Managing the Professional Firm. New York: Free Press.
Logboek Postgraduate Opleiding Management Consultant (PGO-MC)
Methoden en technieken naar thema:
- besturing van veranderingsprocessen (19)
- body of knowledge and skills (2)
- dienstenmarketing (8)
- entrepreneurship (5)
- financial reporting en governance (9)
- financieel economische besturing van organisaties (15)
- informatie- en communicatietechnologie en organisatieverandering (4)
- management (2)
- omgaan met dilemma's (7)
- ontwerp van organisatiestructuur (35)
- opening (15)
- organisatiecultuur en communicatie (15)
- praktijktheorie (15)
- strategie en verandering (10)
- strategisch human resource management (19)
- strategisch management (44)
- supply chain management (6)