Reactie op de opening - Vaststellen leerdoelen en kwaliteitseisen

Leerdoelen kennen een interactie met opdrachten en kunnen dus dienen als POP en een antwoord op de vraag: waar sta ik over vijf jaar? De komende twee jaar is het de bedoeling tot een lijstje met een handvol capaciteiten/kennis te komen waarin ik uitblink. De progressie vanuit huidige situatie naar gewenste situatie wordt gemeten met behulp van het logboek en wordt besproken in een één-op-één-gesprek in december.

In het te schrijven artikel kan gespeeld worden met probleemstellingen. Het artikel is heeft een wetenschappelijk én toepassingsgericht karakter. De uit te voeren case dient voor de zomer door het team te worden geformuleerd. Het betreft een commerciële opdracht waarin je “je jezelf kunt verkopen” als adviseur. De belangrijkste aanbeveling voor beiden: begin op tijd.

Het eerste kwartaal van 2006 kan gebruikt worden voor het oriënteren (“het rommelen in de zandbak”).

De literatuurlijst kan gehanteerd worden als checklist voor mijn persoonlijke voorkeur.